Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/uov/public_html/rak.waw.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Jak kupować w internecie? 2018

Jakie mam prawa dokonując zakupów w sklepie internetowym?

Prawa i przywileje każdego, przeciętnego Kowalskiego – czyli każdego z nas, względem sklepów internetowych reguluje przede wszystkim ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. To w niej zawarte są obowiązki sklepu internetowego wobec konsumenta. Jest to dość restrykcyjne prawo względem sprzedających, bo klientowi przysługuje, na przykład prawo odstąpienia od umowy i zwrotu towaru w terminie, najczęściej do 10 dni i to bez konieczności podawania przyczyny odstąpienia od umowy zakupu. Tego przywileju nie mają klienci stacjonarnych sklepów akurat. Nie dziwi więc, że przybywa sklepom internetowym i portalom aukcyjnym coraz więcej klientów, z roku na rok.
Z kolei brak opłat lokalowych i większa oferta towarów, oraz zasięg – również globalny to szansa na zarobek dla sprzedających. A zatem z klienta, bardzo łatwo stać się sprzedawcą, dzięki globalnemu dobrodziejstwu, jakim jest Internet właśnie.

Jak założyć sklep internetowy?

To proste, sklep można założyć na dowolnej platformie darmowej, oferowanej przez niektóre portale aukcyjne, albo inne, można też zamówić własny sklep w firmie outsourcingowej – zajmującej się aplikacjami sklepowymi. Niemniej sam sklep jeśli idzie zarabianie na sprzedaży internetowej to nie wszystko.

Trzeba zadbać też o należytą pozycję i renomę sklepu, a w tym pomocne jest pozycjonowanie ustalające rankingi sklepów internetowych, głównie dlatego że klient nie sugeruje się jedynie pytaniem – Dlaczego warto kupować online? Z konsumenckiego punktu widzenia istotna jest popularność, renoma i bezpieczeństwo sklepu Internetowego właśnie. Zasada ogólnie przyjęta jest taka – im bardziej popularny sklep internetowy w rankingu, tym częściej jest on odwiedzany i siłą rzeczy klienci robią tam więcej zakupów, bo mają zaufanie.

Zaufanie to dotyczy jakości oferowanych towarów, ale też ochrony praw konsumenckich i co ważne jest zapewnione bezpieczeństwo płatności w Internecie.