Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/uov/public_html/rak.waw.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Jak założyć agencję reklamy? 2018

Trudne początki, czyli jak założyć agencję reklamową?

Założenie własnej agencji reklamowej nie jest sprawa prostą. Samo marzenie nie wystarczy, trzeba się bardzo postarać, żeby móc je zrealizować. Na początek potrzebne są – jak w każdym podobnym przypadku – pieniądze i to spore, bo około 50 tysięcy złotych! Wiadomo że dzisiaj trudno o taką sumę, dlatego trzeba się zastanowić, jak ją zdobyć. Pierwsze rozwiązanie to kredyt bankowy. W tym wypadku trzeba jednak liczyć się z konsekwencjami, a mianowicie z przyszłym jego spłacaniem – może się to okazać bardzo trudne (szczególnie, jeśli nasza firma nie będzie początkowo przynosiła zysków, a jedynie same starte) . Drugą możliwością, znacznie bardziej korzystną jest dofinansowanie z Unii Europejskiej. Otrzymując takie dofinansowanie, nie trzeba martwić się tym, w jaki sposób zwróci się pieniądze, bowiem jeśli firma utrzyma się na rynku dłużej niż rok, spłata staje się nieaktualna.

Branża reklamowa stale się rozwija, dlatego otwierając agencję reklamową, trzeba liczyć się z tym, że stale będzie trzeba w nią inwestować i modernizować. Szczególnie ważny jest sprzęt i kadra pracownicza. Jeśli mowa o sprzęcie to najważniejszą rolę powinny odgrywać komputery z odpowiednim oprogramowaniem. Jeśli mowa o pracownikach, to początkowo należy zatrudnić z pewnością przynajmniej dwóch grafików, warto też pomyśleć o specjaliście do spraw reklamy, który zajmowałby się bezpośrednimi kontaktami z klientami, a także sprawami organizacyjnymi związanymi z kampaniami reklamowymi.

Bardzo ważne jest stworzenie dobrego i solidnego biznesplanu, ponieważ tylko dzięki niemu będziemy w stanie rzetelnie ocenić swoje szanse na rynku. W takim biznesplanie nie można zapomnieć o wybraniu specjalizacji agencji reklamy, którą zamierzamy założyć – jest to właściwie najważniejsze, ponieważ jest to nasze być lub nie być na rynku reklamowym! Można więc powiedzieć, że porządnie przygotowany biznesplanu jest już połową sukcesu…